Zapowiedź
Świetny projekt to dopiero początek – sukces w architekturze wymaga także umiejętnego prowadzenia biznesu.
Jak znaleźć swoją niszę i wyróżnić się na rynku? W jaki sposób z powodzeniem pozyskiwać klientów oraz budować rozpoznawalność pracowni? Jak wyceniać projekty by były rentowne? Czy istnieją niezawodne modele biznesowe dla rozwijającego się biura projektowego? Tylko konkretne case studies, sprawdzone narzędzia i doświadczeni eksperci.
Prowadząca

Justyna Siejka
Home Sweet Home PR
Ekspertka ds. komunikacji. Od 2013 roku Partner Zarządzający w HSH Consulting (wcześniej Home Sweet Home PR) - firmie doradczej dla firm, marek i instytucji z branży architektonicznej i wnętrzarskiej. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, Szkoły Głównej Handlowej i London School of Public Relations. Stypendystka Vodafone Foundation. Ambasadorka międzynarodowej konferencji PULSE. Organizuje i prowadzi wydarzenia poświęcone architekturze i wnętrzom. Od 5 lat jest doradczynią Zarządu Stowarzyszenia Architektów Wnętrz.
Agenda
Projekt: BIZNES | Rozwój, nisze i specjalizacje
Projektowanie 2050: wizje przyszłości w świecie VUCA
Jak będzie wyglądać projektowanie w 2050 roku?
Świat VUCA – pełen zmienności, niepewności, złożoności i niejednoznaczności – stawia przed architektami i projektantami zupełnie nowe wyzwania. Podczas tego otwarcia spojrzymy odważnie w przyszłość, analizując trendy, które już dziś kształtują nasz rynek i wpływają na modele biznesowe. To moment, by oderwać się od codzienności i zyskać nową perspektywę na to, dokąd zmierza branża i jak przygotować się na nadchodzące zmiany.
Strategia pracowni projektowej w świecie VUCA: jak wykorzystać przypływ zmian i wypłynąć na Błękitny Ocean
Dzisiejsza rzeczywistość świata VUCA (zmienność, niepewność, złożoność i niejednoznaczność) wymaga od biur projektowych i architektów wnętrz nowatorskiego spojrzenia na modele biznesowe.
Podczas spotkania pokażę, jak świadomie „pływać” wśród trendów i fal obecnych sił rynkowych. Zaznajomię Cię z podejściem w duchu strategii Błękitnego Oceanu, które pozwala wyróżnić się w mocno konkurencyjnym otoczeniu. Opowiem też o konkretnych pomocnych narzędziach takich jak Strategy Canvas, 4 Actions Framework oraz o metodzie venture building, umożliwiających skuteczne wdrażanie nowych pomysłów w branży projektowej i nie tylko. Gotowy na rejs? Zapraszam na pokład!
Rozwój pod kontrolą. Skalowanie pracowni architektonicznej.

Marta Sękulska - Wrońska
Architekt i Partner, CEO WXCA

dr Paweł Grodzicki
Architekt i Partner WXCA

Katarzyna Billik
Architektka WXCA

Łukasz Szczepanowicz
Architekt WXCA
Rozwój biura architektonicznego to znacznie więcej niż zwiększanie liczby projektów i osób w zespole – to sztuka balansowania między ambicjami, jakością projektów a efektywnym zarządzaniem wzrostem.
Poznaj historię WXCA, jednej z czołowych polskich pracowni, która przeszła drogę od kameralnego zespołu do dużego biura z międzynarodową renomą. Dowiedz się, jakie decyzje strategiczne umożliwiły im stabilny rozwój i uniknięcie chaosu, zachowując unikalną tożsamość i DNA marki. Praktyczna wiedza bezpośrednio od architektów, którzy zbudowali swoją pozycję krok po kroku.
W poszukiwaniu swojego miejsca: kierunki, nisze i specjalizacje

Justyna Siejka
Home Sweet Home PR

Wojciech Nowak
Znamy się

Kamil Domachowski
Architekt, IFAgroup

Piotr Grochowski
Grupa Arche, Stare Mury

Natalia Paszkowska
WWAA

Monika Sałata
Monika Sałata Pracownia Architektury Wnętrz

Karolina Wood-Domachowska
Architekt, IFAgroup

Marta Czachorowska
m+design

Katarzyna Westrych-Pavy
370studio, SAW

Michał Miszkurka
370studio, SAW

Martina Weiser
biuro krea.tina

Aleksander Czerwonka-Jabłoński
CUDO:

Tomasz Borowiak
CUDO:

Jerzy Woźniak
mode:lina architekci

Paweł Garus
mode:lina architekci
Czy warto być od wszystkiego, czy lepiej postawić na własny kierunek?
W świecie rosnącej konkurencji to właśnie specjalizacja może stać się największą przewagą. Rewitalizacje, wnętrza medyczne, projekty HoReCa czy zmysłowe doświadczenia przestrzenne – coraz więcej pracowni wybiera swoją niszę i buduje silną markę. W tym bloku pokażemy konkretne przykłady, jak unikalny profil pracowni może otworzyć nowe możliwości i stać się skutecznym modelem na rozwój biznesu.
Architektura bez granic. Polska pracownia na międzynarodowym rynku.
Polscy architekci coraz śmielej podbijają zagraniczne rynki, realizując projekty na różnych kontynentach. Jak skutecznie budować markę pracowni poza Polską? Jakie są największe wyzwania i szanse w pracy dla międzynarodowych klientów?
Podczas spotkania porozmawiamy o ekspansji, budowaniu sieci kontaktów i dostosowywaniu się do lokalnych wymagań. Przeanalizujemy, jak skutecznie zdobywać zagraniczne zlecenia, jakie kompetencje są kluczowe w międzynarodowej współpracy i jak różne kultury wpływają na proces projektowy. To spotkanie dla tych, którzy chcą działać globalnie, nie tracąc swojej unikalnej tożsamości projektowej.
Rentowność projektu. Wycena usług projektowych.

Justyna Siejka
Home Sweet Home PR

Paweł Kobierzewski
TKHolding, współprowadzący PA Architektura

Aleksander Jankowski
JIO pracownia projektowa, SAW
Ile naprawdę powinien kosztować projekt? Wycena usług projektowych to jedno z największych wyzwań dla architektów i projektantów – zbyt niska stawka oznacza nieopłacalną pracę i zaniżanie standardów oraz krytykę środowiska, zbyt wysoka może odstraszyć klientów. Dziś dochodzi jeszcze jeden czynnik – rozwój technologii i AI, które coraz częściej wpływają na oczekiwania cenowe rynku.
Porozmawiamy o tym, jak wyceniać swoją pracę mądrze, analizować koszty, uwzględniać nowe realia i skutecznie komunikować klientowi prawdziwą wartość projektu.
Proces projektowy jako praca zespołowa
Zgrany zespół to fundament udanego projektu. Jak efektywnie dzielić zadania w pracowni? Jak uniknąć konfliktów, zbudować synergię i wypracować wspólny język komunikacji?
Podczas tego spotkania opowiemy, jak projektowanie przestrzeni może stać się procesem zbiorowym oraz jak organizować procesy projektowe, by wykorzystać potencjał całego zespołu – od pierwszego szkicu po realizację. Pokażemy, jak ważna jest umiejętność pracy zespołowej nie tylko wewnątrz pracowni, ale także w szerszym kontekście. Punktem wyjścia do rozmowy będzie case study jednej z naszych realizacji – Restauracji Tarasowej w kompleksie Hali Stulecia we Wrocławiu.
Moja twarz brzmi znajomo, czyli jak zbudowałam markę osobistą
Czy można stać się rozpoznawalnym, nie goniąc za popularnością? Marta Czerkies pokazuje, że tak – wystarczy strategia, autentyczność i konsekwencja.
W szczerym wystąpieniu opowie o własnej drodze – tej z ekranu do realnej relacji z odbiorcami. Będzie o sile specjalizacji, radzeniu sobie z krytyką, zespołowym wsparciu i… momentach, w których woda sodowa była blisko. Bez lukru, ale z poczuciem humoru – bo marka osobista to coś więcej niż autopromocja.
Follow me – architekt i wykonawca w świecie social mediów

Justyna Siejka
Home Sweet Home PR

Marta Zajdel
Zajdel Interiors

Ewa Dyda-Nowakowska
Przyjaciółki Projektantki

Magdalena Różycka
Pani kierowniczko
W świecie projektowania widoczność w sieci to dziś realna przewaga. Social media budują zasięgi, pozycję eksperta i… generują biznes.
W tym bloku przyjrzymy się, jak architekci i projektanci skutecznie wykorzystują media społecznościowe – od budowania marki osobistej po zdobywanie nowych klientów. Porozmawiamy o tym, jak tworzyć wartościowe treści, które niosą się w sieci, jakie narzędzia wspierają systematyczność i jak przekuć lajki i followersów na realne korzyści dla własnej pracowni.
Rewitalizacje wielkiego kalibru
Rewitalizacje dużej skali to nie tylko projekty architektoniczne – to także inwestycje, które mają realny wpływ na rozwój miast, lokalną gospodarkę i społeczności.
Podczas panelu z ekspertami – Marcinem Sadowskim i Piotrem Grochowskim – przyjrzymy się konkretnym realizacjom, pokazującym, jak łączyć szacunek do historii z odważnym spojrzeniem w przyszłość. Porozmawiamy o tym, jak rewitalizacja może być opłacalnym biznesem oraz jak skutecznie budować wartość inwestycyjną w oparciu o unikalne historie miejsc i ludzi.
Klienci z różnych generacji. Zmiany pokoleń a projektowanie na lata.
Jako ludzie mamy wspólne cechy, które sprawiają, że mamy podobne odczucia i potrzeby wobec otoczenia. Jednocześnie każdy z nas jest inny, więc rzeczywistość odbieramy subiektywnie oraz indywidualnie. Kiedy te osobowe cechy połączymy z faktem różnic pokoleniowych, to mamy ogromną mieszankę i wielkie wyzwanie projektowane.
Jak więc tworzyć architekturę międzypokoleniową? Jak projektować aby odpowiedzieć na tak różne potrzeby? To będzie wykład-przewodnik po projektowaniu na lata dla różnych pokoleń.
PRODUKT z (każdej) perspektywy
Idea, materiał, zmysł, kontekst
Każdy produkt ma swoją historię – od pierwszej idei, przez projekt, aż po wdrożenie i ostateczny wybór przez architekta czy inwestora. Ale co decyduje o jego sukcesie? Podczas tego wydarzenia spojrzymy na produkt z każdej strony – oczami projektanta, producenta i użytkownika. Poruszymy też temat doświadczeń zmysłowych, które wpływają na sposób, w jaki odbieramy przestrzeń. Porozmawiamy o tym, co naprawdę liczy się we współpracy z producentami, jaką wartość możemy dostarczyć użytkownikowi i dlaczego niektóre produkty zostają ikonami, a inne przepadają w tłumie.
Jak wziąć udział?

Utwórz bezpłatne konto archiDAY
Zarejestruj się raz i zyskaj dostęp do wszystkich wydarzeń archiDAY Online
Zaloguj się i korzystaj!
Przejdź do panelu archiDAY i oglądaj!
Jesteś użytkownikiem KIS List?
Świetnie! Teraz możesz brać udział w wydarzeniach archiDAY online bezpośrednio w KIS List!

Praktyczny warsztat Strategii:

Justyn Czekański
Partner - 4EVOLVE

Projektant wnętrz jako influencer
