§1
Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa zasady świadczenia usług w serwisie internetowym ArchiDAY dostępnym poprzez stronę internetową https://archiday.pl/.
- Usługodawcą jest Przemysław Szklarzewski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: „PSGROUP Przemysław Szklarzewski” z miejscem jej wykonywania w Żakowicach (95-040) przy ul. Łącznej 8A, NIP: 7181946373, REGON: 141951269, adres e-mail: info [ at ] archiday.pl, numer telefonu:+48429420287.
- Pojęcia użyte w regulaminie oznaczają:
- Użytkownik – osoba fizyczna (posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) lub prawna, która dokonała lub zamierza dokonać zawarcia umowy dot. Usług za pomocą narzędzi dostępnych w Serwisie. Użytkownikiem jest zarówno Konsument, jak i przedsiębiorca. Użytkownikiem jest ponadto każda osoba fizyczna, która korzysta z Serwisu w celach informacyjnych,
- Konsument – w myśl ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny – Użytkownik, który jako osoba fizyczna dokonuje czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Konsumentem, w rozumieniu niniejszego Regulaminu, są również przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, zawierający umowy niemające charakteru zawodowego wynikającego z przedmiotu wykonywanych przez nich działalności. Konsumentem w rozumieniu niniejszego Regulaminu może być wyłącznie Użytkownik mający miejsce zamieszkania na terenie Unii Europejskiej,
- Konto Użytkownika – indywidualne konto Użytkownika w Serwisie, zawierające indywidualne dane Użytkownika oraz umożliwiające korzystanie z Usług świadczonych przez Serwis,
- Usługa – pełen zakres usług świadczonych elektronicznie przez Usługodawcę na rzecz Użytkowników w zakresie określonym w Regulaminie. Istotę usługi stanowi umożliwienie dostępu poprzez sieć internet do Serwisu,udostępnienie narzędzia służącego oglądania transmisji z wydarzeń, spotkań, warsztatów organizowanych przez Usługodawcę i podmioty trzecie, organizowanie aktywności, wyświetlanie i porządkowanie informacji i aktualności związanych z tematyką Serwisu,
- Usługodawca – podmiot świadczący Usługi na podstawie niniejszego Regulaminu – Przemysław Szklarzewski, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: „PSGROUP Przemysław Szklarzewski” z miejscem jej wykonywania w Żakowicach (95-040) przy ul. Łącznej 8A, NIP: 7181946373, REGON: 141951269, adres e-mail: info [ at ] archiday.pl, numer telefonu:+48429420287,
- Serwis – serwis internetowy utrzymywany przez Usługodawcę w domenie https://archiday.pl/,
- Regulamin – niniejszy dokument wraz ze wszystkimi załącznikami.
- Istotę Usługi stanowi umożliwienie dostępu poprzez sieć Internet do Serwisu.
- Szczegółowe informacje o Usługach znajdują się na stronie internetowej https://archiday.pl/, jak również udostępniane są w drodze wiadomości e-mail pod adresem e-mailowym Usługodawcy.
- Użytkownik może kontaktować się z Usługodawcą drogą pocztową, drogą elektroniczną na poniżej wskazane adresy: info [ at ] archiday.pl, numer telefonu:+48429420287.
§2
Warunki korzystania z usług elektronicznych
Funkcjonalności Serwisu
- Usługodawca świadczy na rzecz Użytkowników usługi elektroniczne na podstawie umów zawieranych na odległość pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą. W ramach świadczonych usług elektronicznych Usługodawca świadczy na rzecz Użytkowników usługi cyfrowe.
- Konsumentem mogą być osoby fizyczne mające miejsce zamieszkania na terenie Unii Europejskiej.
- By móc korzystać z Serwisu Użytkownik spełnić musi następujące wymagania techniczne:
- posiadać komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu,
- posiadać dostęp do poczty elektronicznej,
- korzystać z przeglądarki internetowej (w najnowszych wersjach),
- korzystać z minimalnej rozdzielczości ekranu 1024×768, a w przypadku urządzeń mobilnych – 360 x 768,
- włączyć w przeglądarce możliwość zapisu plików cookies.
- Istotę Usług stanowi umożliwienie dostępu poprzez sieć internet do Serwisu. Poprzez Serwis Usługodawca świadczy między innymi następujące rodzaje Usług:
- Formularze dot. danych Użytkownika,
- Zakładanie Kont Użytkownika,
- Utrzymanie Kont Użytkownika,
- Przeglądanie listy wydarzeń,
- Zapisywanie się na wydarzenia,
- Oglądanie transmisji i nagrań,
- Aktywacja i dezaktywacja usługi Newsletter / Powiadomienia,
- Wyświetlanie informacji kontekstowych,
- Promowanie partnerów,
- Formularz kontaktowy.
- Usługodawca świadczy Usługi zgodnie z opisaną w Regulaminie interoperacyjnością, kompatybilnością i funkcjonalnością rozumianą jako:
- funkcjonalność – zdolność treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru do pełnienia swoich funkcji z uwzględnieniem ich przeznaczenia, pojęcie funkcjonalności odnosi się do możliwych sposobów wykorzystania treści cyfrowych lub usługi cyfrowej,
- kompatybilność – współdziałanie treści cyfrowej, usługi cyfrowej, lub towaru ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem, które są zazwyczaj używane do korzystania z treści cyfrowej, usługi cyfrowej, lub towaru tego samego rodzaju, bez konieczności ich przekształcania,
- interoperacyjność – zdolność treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru do współdziałania ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem innymi niż te zazwyczaj używane do korzystania z treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru tego samego rodzaju, pojęcie interoperacyjności odnosi się do tego, czy i w jakim zakresie treści cyfrowe lub usługa cyfrowa mogą współdziałać ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem innym niż sprzęt komputerowy lub oprogramowanie, z którymi treści cyfrowe lub usługi cyfrowe tego samego rodzaju są zazwyczaj używane.
- Zawarcie umowy o świadczenie Usługi Konta Użytkownika jest nieodpłatne. Zawarcie umowy o świadczenie Usługi Konta Użytkownika w tym przypadku następuje z momentem dokonania pełnego i prawidłowego zarejestrowania w Serwisie. Umowa o świadczenie Usługi Konta Użytkownika zostaje zawarta na czas nieokreślony.
- Zawarcie umowy o świadczenie usługi Newsletter/Powiadomienia jest nieodpłatne i następuje z momentem dokonania pełnego i prawidłowego zapisu na Newsletter/Powiadomienia poprzez Serwis. Zapis na Newsletter/Powiadomienia następuje z momentem odpowiedniego zaznaczenia wyboru w Koncie Użytkownika. Umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony. Użytkownik może wypowiedzieć umowę o świadczenie w/w usługi w każdym czasie poprzez przesłanie stosownej wiadomości lub skorzystanie z opcji “suwaka” dostępnego w Koncie Użytkownika.
- W terminie 14 dni od zawarcia umowy o świadczenie usługi Newslettera/Powiadomienia oraz Usługi Konta Użytkownika Użytkownik może od ww. umów odstąpić bez podania przyczyny. Wzór formularza o odstąpieniu od umowy, z którego Użytkownik może skorzystać, stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
§ 3
Rejestracja Użytkownika
- Użytkownicy dokonują rejestracji kont indywidualnych.
- Konta Użytkowników umożliwiają Użytkownikom korzystanie z Usług świadczonych przez Serwis.
- Rejestracji w Serwisie dokonuje się poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego. Dostęp do wszystkich Usług świadczonych przez Serwis wymaga podania danych określonych w Koncie Użytkownika.
- Pełna rejestracja Konta Użytkownika następuje po potwierdzeniu rejestracji Konta Użytkownika poprzez kliknięcie w link przesłany w wiadomości e-mail na adres wskazany przez Użytkownika.
- Nie jest dozwolone podawanie danych nieprawdziwych.
- Nie jest dozwolone zakładanie Konta Użytkownika indywidualnego za pomocą automatu.
- Dokonania rejestracji Konta Użytkownika i późniejszych działań w ramach Serwisu w imieniu i na rzecz Użytkownika mogą wykonywać wyłącznie osoby uprawnione do reprezentacji Użytkownika lub posiadające stosowne uprawnienie.
- W razie powzięcia uzasadnionych wątpliwości co do prawdziwości danych podanych przez Użytkownika, Usługodawca może wstrzymać się z założeniem Konta Użytkownika lub zawiesić funkcjonowanie Konta Użytkownika do czasu wyjaśnienia wątpliwości.
- Konto Użytkownika zawiera dane podane przez Użytkownika podczas rejestracji oraz podczas dalszego uzupełnienia danych w Koncie Użytkownika. W przypadku późniejszej zmiany jakichkolwiek z tych danych w czasie korzystania z Serwisu, Użytkownik zobowiązany jest niezwłocznie je zaktualizować, korzystając ze stosownego formularza dostępnego w Serwisie.§ 4
Zasady dot. korzystania z Serwisu
- Wszelkie działania podejmowane przez Użytkowników powinny być zgodne z obowiązującymi przepisami prawa i dobrymi obyczajami.
- Każdy Użytkownik zobowiązuje się do:
- używania udostępnionych funkcjonalności i zasobów Serwisu zgodnie z celem Serwisu,
- przestrzegania zasad prawa i dobrych obyczajów,
- poszanowania praw i dóbr osobistych innych Użytkowników i Usługodawcy,
- niedziałania na szkodę innych Użytkowników, Usługodawcy, Serwisu i osób trzecich.
- Usługodawca zobowiązuje się do podjęcia wszelkich działań mających na celu zapewnienie prawidłowego, bezpiecznego, ciągłego i wolnego od błędów dostępu do Serwisu.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:
- działania podejmowane przez Użytkowników,
- niespełnienie specyficznych wymagań Użytkownika, innych niż wynikające z ogólnego założenia Serwisu,
- błędy, nieprawidłowości i wady dotyczące treści zamieszczanej przez podmioty trzecie,
- przejściowe techniczne błędy zaistniałe w trakcie działania Serwisu.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wywołane przez osoby trzecie, które dostały się do Serwisu wykorzystując w celu uzyskania dostępu poprawne dane (login i hasło) Użytkownika.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody i wszelkie inne skutki wywołane ujawnieniem przez Użytkownika osobie trzeciej swojego hasła lub loginu.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie zakłócenia działania Serwisu spowodowane problemami technicznymi w sprzęcie komputerowym oraz oprogramowaniem, z którego korzysta Użytkownik, a także awarią sieci Internet, siłą wyższą lub niedozwoloną ingerencją osób trzecich, które uniemożliwiają Użytkownikowi korzystanie z Serwisu.
- W przypadku zawiadomienia o dostępie do Serwisu osoby nieuprawnionej Usługodawca podejmie natychmiastowe kroki w celu zabezpieczenia zgromadzonych danych.
- Usługodawca przeprowadzać będzie regularne tworzenie kopii zapasowych danych umieszczonych w Serwisie, w celu zminimalizowania ryzyka utraty danych poprzez działanie osób nieuprawnionych lub błędy techniczne w funkcjonowaniu.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do ingerencji w Konto Użytkownika w celu usunięcia nieprawidłowości w funkcjonowaniu Serwisu, zakłóceń w funkcjonowaniu Konta bądź w celu dokonania ulepszeń i rozszerzenia zakresu Serwisu.
- Usługodawca ma prawo do dokonywania zmian w Serwisie, w związku z prowadzonymi pracami nad ulepszaniem i modernizacją Serwisu. W szczególności Usługodawca ma prawo do zmiany funkcjonalności Serwisu. Informacje o zmianach funkcjonalności Serwisu będą przekazywane Użytkownikowi w sposób określony w Regulaminie.
- Całkowicie zabronione jest i stanowi naruszenie Regulaminu, zamieszczanie w Serwisie treści zawierających zapisy i materiały sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, a w szczególności treści pornograficznych, wulgarnych, zniesławiających, obrażających uczucia religijne, wzywających do nienawiści rasowej, etnicznej, wyznaniowej, propagujących naruszenie praw autorskich, piractwo komputerowe, upowszechniających techniki łamania danych, wirusy oraz wszelkich innych, podobnych w treści i działaniu materiałów.
- Konto Użytkownika, który nagminnie zamieszcza lub przekazuje treści niezgodne z prawem, niezgodne z niniejszym Regulaminem bądź treści naruszające dobra osobiste innych osób może zostać zablokowane lub usunięte przez Usługodawcę.§ 5
Odpowiedzialność Usługodawcy
wobec Konsumenta mającego miejsce zamieszkania na terenie Unii Europejskiej
za niezgodność towarów i usług z umową
- Niniejszy paragraf określa zasady odpowiedzialności wyłącznie wobec Konsumenta za niezgodność treści i usług z umową.
- Usługodawca zobowiązany jest do świadczenia usług i treści cyfrowych zgodnych z umową. Usługodawca ma prawny obowiązek świadczenia usług bez wad.
- Zasady dotyczące odpowiedzialności Usługodawcy wobec Konsumenta z tytułu umów o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej reguluje Rozdział 5b ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- W zakresie reklamacji Konsument może realizować uprawnienia przyznane mu przez przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, m.in. za brak zgodności towaru z umową sprzedaży.
- Treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są zgodne z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności ich:
- opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji,
- przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Usługodawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Usługodawca zaakceptował,
- Ponadto treść cyfrowa lub usługa cyfrowa, aby mogły zostać uznane za zgodne z umową, muszą:
- nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
- występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz treści w reklamie lub na etykiecie,
- być dostarczane z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać
- być zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione Konsumentowi przez Usługodawcę przed zawarciem umowy.
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane.
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta za brak zgodności towaru cyfrowego lub usługi cyfrowej z umową istniejący w chwili dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili. Przed upływem powyższego terminu Konsument może powiadomić Usługodawcę o stwierdzeniu wady wysyłając stosowną wiadomość za pośrednictwem jednego z kanałów komunikacji, o których mowa w §1 ust. 6.
- Konsument nie jest związany powyższymi sposobami składania reklamacji. Może on złożyć zgłoszenie reklamacyjne w dowolny sposób.
- Usługodawca potwierdza wpływ reklamacji.
- W przypadku nie uwzględnienia reklamacji Usługodawca informuje o tym fakcie wraz z opinią co do niezasadności reklamacji.
- Jeżeli Usługodawca nie ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia reklamacji, przyjmuje się, że uznał reklamację Konsumenta i jego żądanie.
- Konsument ma obowiązek współpracować z Usługodawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych (w tym przykładowo przy zastosowaniu komunikacji e-mailowej, telefonicznej, poprzez przesłanie wymaganych printscreenów), w celu ustalenia, czy brak zgodności treści lub usługi cyfrowej z umową wynika z cech środowiska cyfrowego Konsumenta.
- Konsument jest uprawniony do zgłoszenia uwag dotyczących wszelkich nieprawidłowości działania Serwisu w przeciągu 14 dni od wystąpienia nieprawidłowości. Uwagi takie powinny zostać złożone drogą wiadomości e-mail wysłanej na adres Opis zaistniałej nieprawidłowości powinien umożliwiać Usługodawcy identyfikację problemu i jego naprawę.
- Wszystkie ewentualne błędy w funkcjonowaniu Serwisu, uwagi i informacje o działaniu Serwisu, a także naruszenia Regulaminu należy zgłaszać Usługodawcy drogą elektroniczną.
§ 6
Odpowiedzialność Usługodawcy
wobec podmiotów innych niż określone w §5
- Niniejszy paragraf określa zasady odpowiedzialności wobec Użytkowników niebędących Konsumentami.
- Odpowiedzialność z tytułu realizacji umowy, świadczenia usług oraz z tytułu rękojmi wobec Użytkowników niebędących Konsumentami jest wyłączona w całości, w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie. Wyłączona zostaje odpowiedzialność zarówno za szkodę (damnum emergens) jak i utracone korzyści (lucrum cessans).
- Użytkownik jest uprawniony do zgłoszenia uwag dotyczących wszelkich nieprawidłowości działania Serwisu w przeciągu 14 dni od wystąpienia nieprawidłowości. Uwagi takie powinny zostać złożone drogą wiadomości e-mail wysłanej na adres info [at] archiday.pl. Opis zaistniałej nieprawidłowości powinien umożliwiać Usługodawcy identyfikację problemu i jego naprawę.
- Wszystkie ewentualne błędy w funkcjonowaniu Serwisu, uwagi i informacje o działaniu Serwisu, a także naruszenia Regulaminu należy zgłaszać Usługodawcy drogą elektroniczną.
§ 7
Ochrona danych osobowych
- Dane Użytkowników będą wykorzystane wyłącznie w celu, w jakim zostały udostępnione i Usługodawca zobowiązuje się nie ujawniać ich osobom trzecim, o ile przepisy powszechnie obowiązujące nie stanowią inaczej.
- Szczegółowe regulacje dotyczące ochrony danych osobowych znajdują się w dokumencie Polityka Prywatności, dostępnym na Stronie internetowej.
§ 8
Zmiany Regulaminu
Zmiany Usługi
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie, z istotnych powodów, w szczególności ze względu na zmiany w przepisach obowiązującego prawa lub techniczne i organizacyjne zmiany w sposobie realizacji Usług, a także w przypadku zmiany prawnej organizacji działalności Usługodawcy.
- O zmianach oraz ich treści Usługodawca poinformuje Użytkowników na 30 dni przed ich wprowadzeniem. Informacja zostaje przekazana Użytkownikowi poprzez wiadomość e-mail wysłaną na adres podany podczas rejestracji.
- Użytkownik wyraża zgodę na zmianę Regulaminu poprzez zaznaczenie w Koncie Użytkownika odpowiedniego okienka pod tekstem informującym o zmianie Regulaminu.
- W przypadku niewyrażenia zgody na zmianę Regulaminu Użytkownik uprawniony do wypowiedzenia Umowy w terminie 30 dni od poinformowania o zmianie Regulaminu.
- W przypadku niepodjęcia przez Użytkownika żadnych z w/w działań, z upływem 30 dni od dnia doręczenia informacji o zmianie Regulaminu, zmiany zaczynają Użytkownika obowiązywać tak, jakby zaakceptował zmiany Regulaminu w trybie określonym w niniejszym paragrafie.
- W przypadku umowy zawartej z Konsumentem posiadającym miejsce zamieszkania na terenie Unii Europejskiej i niebędącym przedsiębiorcą:
- Usługodawca jest uprawniony do dokonania zmiany treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, która nie jest niezbędna do zachowania jej zgodności z umową. Przyczyny uzasadniające taką zmianę są następujące:
- zmiany w przepisach obowiązującego prawa,
- techniczne i organizacyjne zmiany w sposobie realizacji Usług
- w przypadku zmiany prawnej organizacji działalności Usługodawcy
- Usługodawca nie może dokonać zmiany treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób jednorazowy.
- Wprowadzenie zmiany w Usłudze nie będzie wiązać się z kosztami po stronie Konsumenta.
- Usługodawca ma obowiązek poinformować Konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o dokonywanej zmianie. Jeżeli zmiana istotnie i negatywnie wpływa na dostęp Konsumenta do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub korzystanie z nich, Usługodawca jest zobowiązany poinformować Konsumenta z odpowiednim wyprzedzeniem na trwałym nośniku o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz prawie do wypowiedzenia umowy.
- W przypadku, o którym mowa powyżej, Konsument może wypowiedzieć umowę bez zachowania terminu wypowiedzenia, w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany lub poinformowania o tej zmianie, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana.
- Konsument jest uprawniony do wypowiedzenia umowy w każdym czasie poprzez usunięcie Konta Użytkownika.§ 9
- Usługodawca jest uprawniony do dokonania zmiany treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, która nie jest niezbędna do zachowania jej zgodności z umową. Przyczyny uzasadniające taką zmianę są następujące:
Aktualizacje
- Usługodawca informuje Konsumenta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności Usługi z umową, a Konsument powinien wówczas zainstalować te aktualizacje w rozsądnym czasie, w szczególności w terminie wskazanym przez Usługodawcę.
- Jeżeli Konsument nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez Usługodawca zgodnie z ust. 1 powyżej, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Usługi z umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:
- poinformował Konsumenta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania,
- niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez Usługodawcę§ 10
Pozasądowe sposoby rozwiązania sporów
- W celu rozwiązania sporu zaistniałego w związku z korzystaniem z Serwisu, Konsument niebędący przedsiębiorcą ma możliwość skorzystania z pomocy następujących instytucji przed wytoczeniem sprawy w sądzie powszechnym:
- skorzystanie ze stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej poprzez złożenie wniosku o rozstrzygnięcie sporu wynikającego z umowy sprzedaży;
- zwrócenie się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w celu polubownego zakończenia sporu;
- zwrócenia się o pomoc do powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, której celem jest ochrona praw konsumentów.
- Szczegółowe informacje o możliwościach skorzystania przez konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów oraz dostępności procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych instytucji takich jak Inspekcja Handlowa, powiatowi (miejscy) rzecznicy konsumentów, organizacji społecznych zajmujących się ochroną praw konsumentów, a także Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.§ 11
Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, i ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Prawem właściwym dla umów zawieranych z Konsumentami jest prawo polskie, chyba, że prawo właściwe dla miejsca zamieszkania Konsumenta reguluje jego uprawnienia w sposób korzystniejszy dla Konsumenta. Prawem właściwym dla umów zawieranych z Użytkownikami niebędącymi Konsumentami jest prawo polskie.
- Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów z Użytkownikiem niebędącym Konsumentem jest sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.
- Regulamin obowiązuje od dnia 17 marca 2025 roku.
Załącznik 1
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat: ……….
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy dotyczącej następujących usług ……………………………
– Powód odstąpienia od umowy (opcjonalne) ………………….
– Data zawarcia umowy……………….
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)………………………………………………
– Adres konsumenta(-ów)……………………………………………………
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
Regulamin usług cyfrowych
Celem niniejszego dokumentu jest wdrożenie postanowień oraz wytycznych wynikających z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych), a także Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161 z dnia 27 listopada 2019 r. zmieniającą dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 98/6/WE, 2005/29/WE oraz 2011/83/UE w odniesieniu do lepszego egzekwowania i unowocześnienia unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumenta.
§ 1
Postanowienia ogólne
- Celem niniejszego dokumentu jest dostosowanie serwisu internetowego “ArchiDAY” działającego pod adresem internetowym: https://archiday.pl/, do wytycznych i postanowień Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych).
- Właścicielem serwisu internetowego, o którym mowa w ust. 1, jest Przemysław Szklarzewski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: „PSGROUP Przemysław Szklarzewski” z miejscem jej wykonywania w Żakowicach (95-040) przy ul. Łącznej 8A, NIP: 7181946373, REGON: 141951269 adres e-mail: adres e-mail: info [ at ] archiday.pl, numer telefonu:+48429420287.
- Pojęcia użyte w niniejszym dokumencie oznaczają:
- DSA – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych),
- Omnibus – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych), a także Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161 z dnia 27 listopada 2019 r. zmieniające dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 98/6/WE, 2005/29/WE oraz 2011/83/UE w odniesieniu do lepszego egzekwowania i unowocześnienia unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumenta,
- Platforma – serwis internetowy “ArchiDAY”’ znajdujący się pod adresem internetowym: https://archiday.pl/ wraz z podstronami.
- Polityka prywatności – polityka prywatności Platformy dostępna pod adresem internetowym: https://archiday.pl/,
- Regulamin – regulamin świadczenia usług dostępny pod adresem internetowym: https://archiday.pl/,
- Regulamin DSA – niniejszy regulamin,
- Usługodawca – Przemysław Szklarzewski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: „PSGROUP Przemysław Szklarzewski” z miejscem jej wykonywania w Żakowicach (95-040) przy ul. Łącznej 8A, NIP: 7181946373, REGON: 141951269 adres e-mail: info [ at ] archiday.pl, numer telefonu:+48429420287,
- Użytkownik – osoba fizyczna (posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych), prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta z Platformy. Użytkownikiem może być zarówno osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej, jak i przedsiębiorca.
- Regulamin DSA stanowi załącznik do Regulaminu. W przypadku sprzeczności postanowień Regulaminu DSA z Regulaminem, pierwszeństwo mają postanowienia Regulaminu.§ 2
Treści niedozwolone
- Użytkownik nie może wprowadzać, umieszczać, udostępniać, rozpowszechniać lub w jakiejkolwiek innej formie rozpowszechniać za pomocą Platformy treści, które:
- zawierają elementy sprzeczne z prawem,
- naruszają dobre obyczaje,
- naruszają prawa osób trzecich, a w tym w szczególności prawa własności intelektualnej,
- zawierają wulgaryzmy lub jakiekolwiek treści nieprzeznaczone lub szkodliwe dla osób niepełnoletnich,
- zawierają treści dyskryminujące, obraźliwe, rasistowskie lub nawołujące do nienawiści,
- zawierają dane osobowe osób trzecich,
- zawierają linki do stron internetowych niedotyczących Platformy lub niezwiązanych w żaden sposób z usługami świadczonymi przez Usługodawcę.
- Użytkownik, działając za pośrednictwem Platformy, może umieszczać na nich opinie lub uwagi dotyczące usług świadczonych za pomocą Platformy, z zastrzeżeniem postanowienia zawartego w ust. 3.
- Użytkownik nie może zamieszczać na Platformie opinii, o których mowa w ust. 2, które mają cechy treści, o których mowa w ust. 1, oraz które:
- wprowadzają lub mogą wprowadzić ich odbiorców w błąd,
- dotyczą towarów lub usług, które nie zostały przez niego nabyte lub z którymi Użytkownik nie miał styczności,
- zostały umieszczone na Platformie w zamian za wynagrodzenie.
- Usługodawca ma prawo do usunięcia zamieszczonych na Platformie treści, o których mowa w ust. 1, lub opinii, o których mowa w ust. 3, (dalej razem łącznie: “Treści niedozwolone”) lub prawo do odmowy ich publikacji.§ 3
Procedura zgłaszania treści niedozwolonych
- Każdy może poinformować Usługodawcę o zamieszczeniu lub rozpowszechnianiu Treści niedozwolonych za pomocą Platformy w następujący sposób:
- drogą elektroniczną poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: info [ at ] archiday.pl,
- drogą telefoniczną poprzez wykonanie połączenia na numer telefonu: +48429420287,
- drogą listowną poprzez wysłanie tradycyjnego listu na wskazany adres: „PSGROUP Przemysław Szklarzewski”, Żakowice (95-040), ul. Łączna 8A.
- Usługodawca ma prawo do samodzielnego analizowania treści i opinii zamieszczanych i udostępnianych na Platformie oraz weryfikowania ich pod względem tego, czy nie stanowią one Treści niedozwolonych. Na Usługodawcy nie ciąży jednak obowiązek podejmowania tego rodzaju czynności.
- Usługodawca nie prowadzi zautomatyzowanej weryfikacji treści oraz opinii pod względem tego, czy nie stanowią one Treści niedozwolonych.
- Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 1, powinno zawierać co najmniej:
- imię i nazwisko osoby zgłaszającej,
- dane kontaktowe (np. adres e-mail),
- wskazanie treści, które osoba zgłaszająca uważa za Treści niedozwolone (np. link do tych treści).§ 4 Mechanizm weryfikacji i moderacji treści niedozwolonych
- Usługodawca weryfikuje wszelkie zgłoszenia o zamieszczeniu lub rozpowszechnianiu Treści niedozwolonych za pomocą Platformy, o których mowa w § 3 ust. 1 (dalej jako: “Zgłoszenie”).
- Usługodawca, w sytuacji posiadania dostępu do treści, o których mowa w Zgłoszeniu, po otrzymaniu Zgłoszenia ma prawo do ograniczenia dostępności do treści lub opinii, których Zgłoszenie dotyczyło.
- Weryfikacja Zgłoszenia następuje niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni od jego otrzymania przez Usługodawcę.
- Decyzja dotycząca tego, czy zgłoszone treści lub opinie mogą zostać zakwalifikowane jako Treści niezadowolone, nie jest podejmowana w sposób zautomatyzowany.
- Usługodawca ma prawo do skontaktowania się z Użytkownikiem, który rozpowszechnił treści lub opinie, których dotyczyło Zgłoszenie, przed podjęciem decyzji.
- Usługodawca, po uznaniu, że dana treść lub opinia może zostać zakwalifikowana jako Treść niedozwolona, ma prawo podjąć decyzję o:
- ograniczeniu w zakresie widoczności określonych treści lub opinii, w tym o ich usunięciu, uniemożliwianie dostępu do nich lub ich depozycjonowaniu;
- zawieszeniu, zakończeniu lub innym ograniczeniu płatności pieniężnych;
- zawieszeniu lub zakończeniu świadczenia usługi na rzecz Użytkownika w całości lub w części;
- zawieszeniu lub zamknięciu konta Użytkownika.
- Usługodawca informuje Użytkownika oraz osobę dokonującą Zgłoszenia o decyzji, która została podjęta, o której mowa w ust. 6. Usługodawca przesyła im treść decyzji wraz z uzasadnieniem.
- W przypadku otrzymania nakazu od uprawnionego organu sądowego lub administracyjnego Usługodawca ma obowiązek podjęcia działań w nim określonych lub udzielenia wskazanych w nim informacji.
- Usługodawca, o ile jest to zgodne z prawem, poinformuje Użytkownika, którego nakaz, o którym mowa w ust. 8, dotyczy, o otrzymaniu nakazu od uprawnionego organu sądowego lub administracyjnego w terminie w nim wskazanym lub, jeżeli takiego terminu nie wskazano, najpóźniej w chwili podjęcia przez Usługodawcę działań wskazanych w wezwaniu.
- W przypadku gdy Usługodawca poweźmie jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast poinformuje o swoim podejrzeniu właściwe organy ścigania lub organy sądowe i przekaże wszystkie dostępne informacje na ten temat.
- Usługodawca ma prawo zawieszenia na okres 3 miesięcy i po wydaniu uprzedniego ostrzeżenia świadczenia usług na rzecz Użytkownika, który często przekazuje Treści nielegalne.
- Usługodawca ma prawo zawiesić na okres 3 miesięcy i po wydaniu uprzedniego ostrzeżenia rozpatrywanie Zgłoszeń oraz skarg, o których mowa w § 5, przez osoby lub podmioty dokonujące często oczywiście bezzasadnych Zgłoszeń lub przez skarżących wnoszących często oczywiście bezzasadne skargi.
§ 5
Procedura odwoławcza
- Użytkownik, którego dotyczy decyzja, o której mowa w § 4 ust. 6, lub osoba, która przesłała Zgłoszenie, które zostało uznane za bezzasadne lub w wyniku którego została podjęta decyzja, mają prawo do odwołania się od decyzji Usługodawcy w terminie 6 miesięcy od podjęcia decyzji. Użytkownik lub ww. osoba mogą wnieść do Usługodawcy skargę na decyzję w następujący sposób:
- drogą elektroniczną poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: info [ at ] archiday.pl,
- drogą telefoniczną poprzez wykonanie połączenia na numer telefonu: +48429420287,
- drogą listowną poprzez wysłanie tradycyjnego listu na wskazany adres: „PSGROUP Przemysław Szklarzewski”, Żakowice (95-040), ul. Łączna 8A.
- Usługodawca rozpatruje skargę niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni od jej otrzymania.
- W wyniku skargi Usługodawca ma prawo do podjęcia decyzji o:
- utrzymaniu wcześniejszej decyzji,
- uchyleniu wcześniejszej decyzji w części, w stosunku do niektórych treści lub opinii,
- uchyleniu wcześniejszej decyzji w całości.
- Użytkownikowi oraz osobie, która dokonała Zgłoszenia, nie przysługuje skarga na decyzję wydaną w sposób określony w ust. 3. Podmioty te mogą jednak skorzystać z pozasądowych metod rozstrzygania sporów, o których mowa w art. 21 DSA. Powyższe nie ogranicza praw ww. osób do sądowego dochodzenia roszczeń przeciwko Usługodawcy.§ 6
Dane osobowe
- Usługodawca jest administratorem danych osobowych Użytkownika lub osoby przesyłającej Zgłoszenie.
- Usługodawca przetwarza dane osobowe, takie jak: imię i nazwisko oraz adres e-mail, oraz wszelkie inne dane udostępnione przez Użytkownika lub osobę przesyłającą Zgłoszenie w związku z zgłoszeniem treści niedozwolonych, zgodnie z treścią § 4.
- Podstawą do przetwarzania danych osobowych, o których mowa w ust. 2, jest uzasadniony interes Usługodawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), którym jest konieczność weryfikowania Zgłoszeń i skarg, o których mowa w § 5, oraz zabezpieczenie się przed ewentualnymi roszczeniami.
- Dane osobowe, o których mowa w ust. 2, przetwarzane będą przez okres niezbędny do weryfikacji i rozpatrzenia Zgłoszenia lub skargi, o której mowa w § 5.
- Szczegółowe postanowienia i informacje, a w tym klauzula informacyjne, dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę zawarte są w Polityce Prywatności.§ 7
Język kontaktu
Użytkownik może skontaktować się z Usługodawcą w sposób określony w § 5 w następujących językach:
- język polski,
- język angielski.
§ 8
Punkt kontaktowy
- Usługodawca wyznacza następujący punkt kontaktowy umożliwiający Użytkownikom bezpośrednią i szybką komunikację z Usługodawcą. Kontakt z punktem kontaktowym może nastąpić w następujący sposób:
- drogą elektroniczną poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: info [ at ] archiday.pl,
- drogą telefoniczną poprzez wykonanie połączenia na numer telefonu: +48429420287,
- drogą listowną poprzez wysłanie tradycyjnego listu na wskazany adres: „PSGROUP Przemysław Szklarzewski”, Żakowice (95-040), ul. Łączna 8A
- Punkt kontaktowy, o którym mowa w ust. 1, jest również punktem kontaktowym właściwym dla kontaktu z organami, o których mowa w art. 11 DSA.§9
Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdują przepisy DSA.
- Regulamin obowiązuje od dnia 17 marca 2025 r.